вторник, 3 май 2011 г.

Къде е Док?

Междувременно на кораба треската на капитан Флинт се влошава. Боцманът е много разтревожен и иска да открие корабния лекар на всяка цена. Знае, че Док е приятел с кока и дърводелеца и разпитва пиратите дали не са ги виждали заедно някъде из кораба, при което получава следните объркани и противоречиви сведения.
Пиратът Дан:"Тримата са заедно."
Пиратът Дон:"Не! Всеки от тях е на различно място."
Пиратът Джон:"Кокът и дърводелецът не са в кухнята."
Пиратът Джим:"Е, поне със сигурност и тримата са на кораба. Невъзможно е някой от тях да е последвал разузнавачите на острова."
Пиратът Джак:"Но ако някой все пак ги е последвал, със сигурност не е тръгнал сам."
Пиратът Дрю:"Док прави алхимични опити в трюма."
Пиратът Дъг:"Не, Док се занимава с корабната документация в каютата на капитана."
Вдига се страхотна шумотевица, прекъсната накрая от авторитетната намеса на Безпогрешния Дик:
-Всички грешите! - изревава гръмогласно той.

Ако може да му се вярва, къде е Док?

Към предишната част     Към началото     Към следващата част

6 коментара:

  1. На острова е :)
    а аз явно съм в кухнята

    ОтговорИзтриване
  2. В Айтос съм, в Айтос съм.

    ОтговорИзтриване
  3. Ти вечно си там, къде не са те садили!

    ОтговорИзтриване
  4. Точно там съм садена, бе! Там съм родена! ;)

    ОтговорИзтриване
  5. Непотребител8 юли 2011 г. в 15:54

    Тази загадка май иска малка поправка: освен ако не съм слънчасал тази сутрин, Док може да е на острова или в кухнята. Защо?

    1. Дан и Док грешат => двама са заедно, а третият е другаде.
    2. Джон греши => *поне един* от кокът и дърводелецът е в кухнята, но може и двамата да са там.

    3. Джак греши => Някой от тримата е последвал разузнавачите на острова, но е тръгнал сам.

    Следователно другите двама са заедно, значи в кухнята.

    Това може да са кокът и дърводелецът (тогава Док е на острова) *или* Док + един от тези.

    ОтговорИзтриване
  6. Добре, ще я премислям. На мен лично ми е все едно къде е Док, черен гологан не се губи. Но понеже Рени играе кока и дърводелеца по съвместителство, не бива да я разкъсваме на части. :D

    ОтговорИзтриване

 

Категории

Математическа логика

Математически приказки

Химия