четвъртък, 29 декември 2011 г.

И драконова задача за десерт

Иде драконова година, започнах драконови приказки и си помислих, защо не и задачи. Не мога да обещая нищо да довърша, но ... ще поживеем и ще видим. :)

Към три дракона, два от които сини, се приближават трима рицари и ги питат за цвета и типа на всеки от тях. 
Сивите разумни и червените хищни винаги казват истината. Червените разумни и сивите хищни винаги лъжат, както и сините, независимо дали са хищни или разумни.
-Аз съм разумен - казва първият дракон.
-Аз не съм сив - казва вторият. - А останалите двама са от различен тип.
-Аз съм хищен - казва третият.

Какъв е цветът и типът на всеки от драконите?

Намерих две такива задачи, но не и автора за момента. Когато го открия, ще го добавя. В тоя контекст е излишно да ми задавате въпроса, дали рицарите са били слепи! :D

1 коментара:

 

Категории

Математическа логика

Математически приказки

Химия