четвъртък, 14 юли 2011 г.

Сделка с дявола

Оставяме капитана, кока и останалите пирати със страстите им на кораба и се завръщаме за малко на острова, за да видим какво се случва с другите ни герои.
Докато извършва туристическа обиколка с пътниците над върховете на острова, килимчето ни най-малко не се отърсва от математическия си ентусиазъм.
-А вие някакви интересни задачи знаете ли? - пита то Глокси и тримата пирати.
-Аз мога да ви кажа нещичко - плахо промърморва Еднокракият.
Останалите го поглеждат с очакване и той започва:
"Когато бях дете, живеехме в едно селце навътре в сушата в голяма беднотия. Баща ми беше лодкар, прекарваше стоки и пътници през реката, но едва свързвахме двата края. Един ден, явно за да го изкуши, му се явил дяволът и поискал да го прекара на другия бряг. Баща ми се оплакал от тежката си съдба и дяволът предложил да му помогне.
-Всеки път, като прекосяваш реката, броят на монетите в кесията ти ще се удвоява, но при това ще ми даваш по 24 монети.
Баща ми помислил, сделката му се видяла изгодна и приел. Но след като пресякъл реката три пъти и бръкнал в кесията си, тя се оказала празна.
Колко монети имало в нея, когато се споразумял с дявола?"

Към предишната част     Към началото    Към следващата част

4 коментара:

  1. Тц!
    Що само един бързо и успешно се ориентира откъде да преписва, това е класическа задача? :D

    ОтговорИзтриване
  2. 21

    /казва Solo, която има проблем с логването :)/

    ОтговорИзтриване
  3. Вярно (казва Solo,която има проблем с логването). :D

    ОтговорИзтриване

 

Категории

Математическа логика

Математически приказки

Химия