петък, 30 декември 2011 г.

Драконова задача №2

Храбрият юнак трябва да убие седемглав дракон. 
-Можеш да го сразиш, - шепне умният му кон - ако отсечеш главите му в правилния ред, а той е следния:
  • Главите на дракона носят поредни номера отляво надясно. Нито една не може да бъде отсечена в съответствие с номера си.
  • С първия и четвъртия удар трябва да отсечеш глави с нечетни номера.
  • След отсичане на глава №6, ще ти остане да отсечеш единствено съседите и.

И юнакът сразил дракона.

С кой удар е отсякъл глава №2 ?

Източник: математическо състезание "Сократ"

:) Бях така любезна да съобразя след вчерашната задача, че 5 мин. мислене явно са ви пряко сила в тоя момент. Затова тази е лесничка. С една табличка, ако съм влязла във втората минута, е било, защото ми е измръзнала ръката. :)



4 коментара:

  1. С една табличка :) С табличка получих - с третия удар. Дано да е вярно, за да не се окаже, че наистина съм много зле с математиката :)))

    ОтговорИзтриване
  2. :) Съвсем си е верен отговорът, за разлика от този на неможещия в момента да коментира в Блогър Гост, който по драконовски е погълнал едното условие, за да не му се пречка вероятно. А по-трудната задача решил. :D

    ОтговорИзтриване
  3. Уф, хем го мислех, хем глупости писах. :Д

    ОтговорИзтриване
  4. :D Това си помислих и аз, че си свършил, щото и на мен често ми се случва - мисля правилно, пиша грешно.

    ОтговорИзтриване

 

Категории

Математическа логика

Математически приказки

Химия