четвъртък, 9 февруари 2012 г.

Братята атоми, които си търсели работа (химическа загадка)

Три еднакви метални атома решили да си намерят работа. Поседели, помислили и първият казал:
-Момчета, реших, ще си намеря работа в строителството.
-Така като гледам ... - почесал се замислено вторият по последния електронен слой - и аз ще си намеря работа в строителството ...
-Каквото и да мисля, - казал накрая третият - по-добра работа от тая в строителството няма да намеря!
Ще речете: "Тия метални атоми никакво въображение нямат". Нищо подобно! Защото трите атома влезли в състава на три различни химични съединения, но спазили дадената дума и под тази форма и тримата отишли в строителството.
Атоми на кой химичен елемент били тримата братя и под формата на какви съединения си намерили работа в строителството?



7 коментара:

  1. :D E, избери си един де, не виждаш ли, че пише "еднакви".

    ОтговорИзтриване
  2. Ami mislja che elementa e Ca:
    CaCO3, CaSO4, Ca(OH)2, CaCl2

    ОтговорИзтриване
  3. Правилно мислиш. Само че на мен за едно от тези вещества не ми е известно да се използва в строителството. Остава въпросът за какво се използват останалите три или просто какви са наименованията им в практиката. :)

    ОтговорИзтриване
  4. Аз реших, че са трима различни, а не еднакви с различно предназначение. Направо не съм го дочел. Явно ми се е спало :-)

    ОтговорИзтриване
  5. А калциевия хлорид се ползва като добавка към бетона.

    ОтговорИзтриване
  6. Да, видях, приема се. Аз ги бях подбрала с ... фундаментално значение изначално, затова се зачудих. :)

    ОтговорИзтриване

 

Категории

Математическа логика

Математически приказки

Химия