понеделник, 2 януари 2012 г.

Драконова задача №3

Триглав дракон е откраднал златната ябълка от царската градина. Храбрият юнак е заловил дракона и го предава на съд, защото в това царство саморазправата със закононарушителите е строго забранена.
Главите на дракона протестират пред съдията, че не е възможно трите едновременно да са отнесли ябълката и е нередно и трите да са подсъдими. 
-Добре, - съгласява се съдията - първо ще ви разпитам като свидетели по делото и въз основа на показанията ви ще определя коя ще е обвиняема по делото.
Дългогодишният му опит го е научил, че виновните винаги лъжат, а невинните казват истината.
-Ти ли отнесе ябълката? - пита той първата глава.
След като чува отговора, пита втората и третата:
-Истината ли каза първата глава?
-Да - отговаря втората.
-Излъга - казва третата.

Коя глава ще обвини съдията в открадването на ябълката?


5 коментара:

  1. Спасето нивга няма да се остави да я хванат. Това първо.
    Второ, Трета не е от тия, които да свършат мръсната работа на останалите.
    Трето, ако една е измуфтила ябълката, другите ще я покрият.
    Задачата не я бива. :P

    ОтговорИзтриване
  2. :D
    Чистосърдечно си признавам, че бях страстно изкушена да вържа задачата за последната ти приказка, с предателството на Камен, виещи полицейски сирени и прочие, НО по ред съображения, измежду които всичките твои + ненамеса в чужди приказки и т.н., това е един друг, мъжки дракон, на който ще му хвръкне едната глава на всичкото отгоре, което аз не бих причинила на ваша Спаска, не!
    Но ще мъча друга, като не я харесваш и което и без туй ми е работата, като съм започнала серия.
    Изначално бях измислила условие за четириглав дракон, който обаче нещо твърде екзотичен ми се видя и го отхвърлих. Но за в бъдеще може да заложа и на разнообразие в многоглавието, м?!

    ОтговорИзтриване
  3. А, забравих да кажа, че отговорът е верен, ако е съществувала подобна необходимост. :D

    ОтговорИзтриване
  4. А, Спаска според мен не би имала нищо против да бъде спомената в някоя задача стига да се отчита вътрешно присъщите й достойнство, благородство, интелект и на моменти женски бяс. ;)
    Може и екзотика при многоглавието, но ако ще е мъжки, четриглав дракон, в условието да не иде реч за рязане на глави, че ми се насълзява погледа от съчувствие, като си представя коя глава може да си иде. :D

    ОтговорИзтриване
  5. :) Точно това е проблема, че ако се впусна в славословие на ламските достойнства, потребителите може и да не разберат какво, аджеба, се пита в задачата. Принудена съм максимално да формализирам, искам да кажа ..., но така или иначе никога не знам какво ще е следващото, което ще напиша. Та тя сама ще се вмъкне, където и е мястото, когато и ако е наистина. :)
    А що се отнася до последното, снощи, докато се бях отдала на събирачество, на каква приказка попаднааах!Чак ме хвана срам и не можах да я дочета, колкото и да не е за вярване! :D

    ОтговорИзтриване

 

Категории

Математическа логика

Математически приказки

Химия